wtorek, 12 lipca 2016

Owoce zapiekane w kruszonce - super proste i bardzooo pyszne

Ciasto rewelacja!!! Domowe, pachnące, cudowne, wspaniałe!!! Może niepozornie wygląda, może odrobinę się kruszy... ale powala na kolana smakiem i prostotą, zwłaszcza jeśli tak jak ja uwielbiacie owoce (możecie użyć dowolnych, nawet mrożonych). W mojej wersji słodka kruszonka wspaniale współgra ze smakiem dojrzałych malin i leśnych jagód, dopełnieniem jest czerwona porzeczka, która nadaje nieco kwaskowatości i charakteru!! całemu wypiekowi. Przepis jest prosty jak konstrukcja cepa, myślę, że nawet osoby, które nie mają zbyt wiele wspólnego z piekarnikiem powinny sobie spokojnie poradzić, ja w każdym razie gorąco polecam!! Inspirowałam się przepisem znalezionym TUTAJ





Średnica mojego naczynia do zapiekania wynosi  26 cm

Składniki na kruszonkę:
- 1 kostka masła (200g)
- 280g mąki
- 3/4 szklanki cukru (ja dałam brązowy)
- 1/3 szklanki kokosu

Dodatkowo:

- dowolne owoce letnie, mogą być mrożone (ja dałam malinę, jagodę i czerwoną porzeczkę) 


Sposób przygotowania:
  • Owoce dokładnie płuczemy, usuwamy gałązki, szypułki, listki itp.
  • W dużej misce umieszczamy masło, mąkę i cukier
  • Masło siekamy nożem i mieszamy z pozostałymi składnikami, a następnie energicznie wyrabiamy kruszonkę (ale nie zagniatamy)
  • Gdy składniki dobrze się połączą, połowę kruszonki przekładamy do wysmarowanej masłem formy, na to wykładamy owoce, a na to drugą połowę kruszonki wymieszanej z kokosem
  • Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do temp. 180 st. C. przez 30-40 minut






2 komentarze:

  1. Taki deser zawsze wyjdzie przeeepyszny <3
    Zapraszam na swój blog :) https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie cudo. W lato obowiązek.

    OdpowiedzUsuń

Translate