poniedziałek, 4 lipca 2016

Letni sernik z kruchą bezą i kawałkami rabarbaru

Ten serniczek to taki mój mały eksperyment kulinarny, który wziął się z tego, że miałam wielką ochotę przygotować sernik do kawy ze znajomymi, natomiast w lodówce zalegało mi parę lasek rabarbaru, który aż błagał żeby "coś" z nim zrobić. No to zrobiłam, efekt całkiem całkiem :) nie dałam zbyt dużo rabarbaru, więc nie zdominował  smaku sernika, a wręcz przeciwnie, fajnie go przełamał tu i ówdzie. Krucha beza to już w ogóle bajka, uwielbiam!! co prawda jej suszenie zajmuje "trochę" czasu (im więcej tym bardziej krucha) ale warto, w ogóle warto spróbować takiego połączenia, smak cudny.  Sezon na serniki trwa cały rok, na rabarbar tylko teraz, tym bardziej serdecznie polecam!









Składniki na spód:
- pół kostki miękkiego masła lub margaryny
- 150 g mąki pszennej
- 110 g cukru pudru
- 5 żółtek jaj

- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na masę serową:
- 1 kg zmielonego twarogu (można kupić gotowy w wiaderku)

- 350 g cukru
- 7 jaj
- 1,5 opakowania budyniu waniliowego bez cukru
- 1,5 kostki miękkiego masła lub margaryny

Składniki na bezę:
- 5 białek
- 1 szklanka cukru pudru

 Dodatkowo:
- 2-3 łodygi rabarbaru
- kilka łyżek cukru do zasypania rabarbaru
-kilka łyżek kwaśnego dżemu (ja użyłam domowego dżemu z mirabelek)

Wymiary mojej formy do pieczenia to  30 cm x 23 cm

Sposób przygotowania:
  • Wszystkie składniki wyciągamy nieco wcześniej z lodówki tak aby nabrały temperatury pokojowej
  • Spód: Masło lub margarynę ucieramy z cukrem pudrem do białości, stopniowo dodajemy po jednym żółtku nie przerywając miksowania. Kiedy składniki dobrze się połączą dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, mieszamy, wylewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia
  • Rabarbar płuczemy i obieramy, odcinamy końcówki a następnie kroimy łodygę w niezbyt grube plasterki (ok 1 cm) i zasypujemy cukrem
  • Masa serowa: Masło lub margarynę ucieramy z cukrem do białości, stopniowo dodajemy po jednym żółtku nie przerywając miksowania, a następnie ser wymieszany z budyniem (w proszku). W osobnej misce białka ubijamy na sztywno i delikatnie mieszamy z masą serową oraz pokrojonym rabarbarem, całość wylewamy na spód, wyrównujemy
  • Pieczenie i Beza: Ciasto wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temp. 180 st. C i pieczemy przez 50 minut, po tym czasie białka ubijamy na sztywno dodając stopniowo cukier puder, następnie ciasto wyjmujemy z piekarnika i smarujemy cieniutką warstwą dżemu, na który wykładamy pianę z białek, wyrównujemy (albo robimy fale tak jak ja) i wstawiamy ponownie do piekarnika na 40 minut zmniejszając temp. do 120 st. C, a po tym czasie zmniejszamy jeszcze temp. do 100 st. C i suszymy jeszcze przez 20 minut



3 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna wersja sernika. Super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysłowo, nigdy jeszcze nie jadłam sernika z rabarbarem.
    Muszę wypróbować
    Pozdrawiam,
    muuooaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Translate