piątek, 29 lipca 2016

Boskie ciasto cytrynowe z jeżynami

Wyjechałam z domu i trafiłam do owocowego raju!!! Za oknem mam jabłka i maliny, w lesie mnóstwo jeżyn, więc jakże bym mogła nie skorzystać z tych skarbów i nie upichcić jakiś wspaniałych maszketów, a potem nie podzielić się z wami przpisem? No nie mogłabym :) Dlatego nie bacząc na wszelkie trudności (nie moja kuchnia, nie mój komputer) powstaje ten oto wpis zawierający przepis na wspaniałe ciasto z jeżynami. Ciasto ideał, pachnie cudnie, smakuje jeszcze lepiej, miękkie, puszyste, wilgotne i naszpikowane jeżynami, zniknęło jeszcze zanim zdążyło ostygnąć!!! to chyba przez ten obłędny zapach maślanego ciasta, cytryny i jeżyn. Polecam wam bardzo serdecznie bo na prawdę warto. Inspirację znalazłam TUTAJ






Średnica formy wynosi  26 cm

Składniki na ciasto:
- 250 g masła
- 2 szklanki mąki pszennej
- 4 łyżki mąki ziemniaczanej
- 3 jajka
- 3/4 szklanki cukru
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- sok i skórka otarta z 1 cytryny

Dodatkowo:
- 1 a nawet 2 szklanki jeżyn
- trochę cukru pudru do posypania


Sposób przygotowania:
  • W jednej misce mieszamy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia
  • W drugiej misce ucieramy masło z cukrem, następnie po kolei dodajemy żółtka, powinna powstać puszysta, jednolita masa
  • W trzeciej misce ubijamy pianę z białek
  • Do masy z masła (2ga miska) dodajemy skórkę z cytryny, wymieszane mąki (pierwsza miska) oraz sok z cytryny, mieszamy, dodajemy pianę z białek (3cia miska)
  • Formę do pieczenia wykładamy papierem, na spód układamy część jeżyn oraz przekładamy ciasto, delikatnie mieszamy, na wierzch wykładamy resztę jeżyn i wyrównujemy górę
  • Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do temp. 180 st. C. przez 40 minut do tzw. "suchego patyczka"
  • Kiedy ciasto przestygnie posypujemy cukrem pudrem



5 komentarzy:

  1. Wygląda obłędnie! :) Zapraszam na nowy post! https://jaglusia.wordpress.com/2016/07/29/migdalowe-ciasto-z-malinowym-dzemem-chia/

    OdpowiedzUsuń
  2. boskie, wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zdałam sobie sprawę, że już bardzo długo nie jadłam jeżyn, a w Twoim cieście wyglądają przeapetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale smakowite jest to ciacho :)

    OdpowiedzUsuń

Translate