piątek, 5 maja 2017

Murzynko sernik czyli ciasto izaura

Jeśli właśnie zastanawiacie się jakie ciasto upichcić na weekend, albo na jakąś konkretną okazję i nie możecie się zdecydować, czy ma to być puszysty sernik, czy też czekoladowy murzynek to TEN przepis jest właśnie dla was :) gdyż stanowi zgrabne połączenie jednego i drugiego, takie słodkie 2w1. Osobiście bardzo lubię tego typu kombinacje smakowe dlatego z czystym sumieniem mogę wam polecić ten wypiek, proporcje są tak dobrane, że spód i wierzch są mocno czekoladowe natomiast masa serowa jest delikatna i wprost rozpływa się w ustach, uzupełnienie stanowi duża dawka kokosu. Ciasto nie jest specjalnie trudne do wykonania, a wszelkie "nierówności" na kolejnych warstwach są mile widziane i nadają naszemu wypiekowi niepowtarzalnego charakteru, co tu więcej pisać, polecam serdecznie!!!

Jeśli szukasz więcej inspiracji sernikowych to zajrzyj koniecznie TUTAJ, może zainteresuje się cię przepis na pysznego serowego haratańcamini serniczki z polewą krówkową i pistacjami lub na oryginalny sernik w paski

ciasto serowo murzynkowe





Średnica mojej blachy 25x30 cm

Składniki na murzynkowy spód:
- 250g masła

-3/4 szkl. cukru
- 1 i 1/3 szkl. mąki pszennej
- 3 łyżki kakao
- 5 łyżek wody (przegotowanej lub mineralnej)
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 4 jajka
Składniki na sernik:
- 1 kg twarogu (potrójnie mielony lub ewentualnie z wiaderka)
- 1 łyżka cukru waniliowego
- 3/4 szkl. cukru
- 1 czubata łyżka skrobi ziemniaczanej
- 4 jajka
- 1 budyń waniliowy
Dodatkowo:
- wiórki kokosowe do posypania


Sposób przygotowania:
  • Spód:do rondelka wrzucamy masło, cukier, kakao oraz wlewamy wodę, podgrzewamy (nie gotujemy) i mieszamy aż do rozpuszczenia się składników, studzimy, 
  • do wystudzonej masy kakaowej dodajemy żółtka po kolei, mieszamy dokładnie, odlewamy 1/2 szklanki (posłuży nam jako polewa do ciasta)
  • do wystudzonej już masy czekoladowej dodajemy mąkę pszenną wymieszaną z proszkiem do pieczenia
  • w osobnej misce ubijamy białka na sztywno, po czym powoli przekładamy je do masy czekoladowej wymieszanej z mąką i delikatnie ale dokładnie wszystko razem mieszamy drewnianą łyżką 
  • Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, większą część ciasta czekoladowego przelewamy na spód formy
  • Masa serowa:
  • 4 żółtka ucieramy z cukrem do uzyskania białej, puszystej masy, nie przerywając miksowania dodajemy po kolei ser, budyń, proszek do pieczenia, cukier waniliowy i mąkę ziemniaczaną
  • białka ubijamy na sztywno, pianę przekładamy do masy serowej i delikatnie mieszamy drewnianą łyżką do czasu całkowitego połączenia się składników
  • Masę serową wylewamy na murzynkowy  spód, a na górę wykładamy resztę ciasta murzynkowego
  • ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 st. C przez 60 minut do uzyskania tzw. "suchego patyczka", studzimy na kratce
  • Polewa: Upieczone i przestudzone ciasto polewamy odłożoną wcześniej polewą (1/2 szklanki odlanej z masy murzynkowej) oraz obficie posypujemy wiórkami kokosowymi

sernik na murzynku


izaura cake

27 komentarzy:

  1. Jadałam takie, kiedy mieszkałam na Śląsku :) W innych regionach jakoś mniej popularne to ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam to ciasto i bardzo je lubię :) Świetnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie! :)
    Kiedyś jadłam podobny! Był pyszny! Twój na pewno taki jest!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe czy dałabym radę zrobić, bo wygląda na pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam kiedyś, ale w troszkę innej wersji. Twoja brzmi naprawdę ciekawie. Z chęcią bym spróbowała. A może akurat stałaby się ta Izaura moim wielkim ulubieńcem?
    Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi się zdaje, że ja chyba taki sernik kiedyś jadłem :) Uwielbiam takie serniki :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  7. Co prawda nie piekłam takiego ciasta, ale na majówce jadłam upieczony przez gospodynie. Jest pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo lubię to ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam to ciasto lata temu. Jednak nie wyglądało tak pięknie jak to. Zabieram kawałek i pozdrawiam -:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kradnę przepis, zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. O tym cieście słyszałyśmy wiele ale jeszcze chyba go nie jadłyśmy. Pamiętamy, że na jakimś weselu... albo komunii... na tego typu imprezie było to ciasto ale tak szybko zniknęło, że nie zdążyłyśmy spróbować. Musi być dobre :P

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo często go robię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasto wygląda fantastycznie! Bardzo go lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedys robiła takie ciacho bardzo często i chyba nam sie przejadło, dawno już go nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bajeczna Izaura! <3 Wygląda niezwykle smakowicie! :d

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszny sernik, w tamtym roku przygotowałam go na Wielkanoc :)

    OdpowiedzUsuń
  17. fantastic post dear :) like it!

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczne ciasto, musi świetnie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam, wręcz uwielbiam serniki! Z tej miłości zrodziła sie u mnie moja książka http://rajdlapodniebienia.pl/index.php/produkt/ksiazka-serniki-slodkie-i-wytrawne-renata-czelny-kawa/
    Twój wypiek prezentuje się niezwykle wykwintnie!
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ładnie wygląda i zapewne smakuje,ale w ten przepis wkradł się jakiś chochlik.Chodzi mi o ciasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie chochlik pożarł mąkę z przepisu ;) ale już poprawiłam

      Usuń
  21. Idealnie by mi Twoje ciasto pasowało do kawy, którą teraz piję.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bez wiórek kokosowych byłoby to zapewne moje ulubione ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
  23. W którym momencie dodaje się makę pszenną???????????????

    OdpowiedzUsuń

Translate