wtorek, 28 czerwca 2016

Domowy kisiel z kawałkami owoców czyli pyszny deser w kilka minut

Witajcie :) Nie było mnie przez chwilę ale to tylko dlatego, że wypoczywałam sobie przez dwa tygodnie nad naszym pięknym Bałtykiem i regenerowałam siły żeby wrócić do was z kolejnymi wspaniałymi przepisami. Ponieważ w mojej łazience wciąż piętrzy się duża góra prania, która zresztą powoli zamienia się w jeszcze większą górę "do prasowania" dlatego dzisiaj będzie coś ekspresowego, a mianowicie domowy kisiel. Do jego przygotowania  możecie użyć świeżych lub mrożonych owoców, całość "robi się" na prawdę szybko,  a taki deserek możecie zjeść od razu, lub podać jako dodatek do jogurtu naturalnego, śmietany, lodów, gofrów ... etc. Oprócz tego, że taki kisiel wspaniale smakuje to jeszcze jest niezwykle aromatyczny (u mnie pachniało truskawkami) i dietetyczny (możecie użyć dowolnego słodziwa), sklepowe "sypanki" mogą się schować :) Polecam!!!!




Składniki (na 3-4 porcje):
- 400 g owoców letnich świeżych lub mrożonych (ja dałam truskawki i czerwoną porzeczkę)
- 250 ml wody
- 2 łyżki skrobi ziemniaczanej
- 2-3 łyżki cukru (ja dałam 3 łyżki bo porzeczka jest kwaśnaaaa)
- trochę wody do rozpuszczenia skrobi ziemniaczanej

Sposób przygotowania:
  • Świeże owoce przygotowujemy wcześniej: płuczemy, odszypułkowujemy, usuwamy listki, pestki czy co tam wam się trafi
  • Owoce (świeże lub mrożone) umieszczamy wraz z  cukrem w garnku, zalewamy wodą i gotujemy aż do zagotowania
  • Następnie gotujemy jeszcze 2-5 minut na "małym gazie" od czasu do czasu mieszając
  • W międzyczasie w kubeczku mieszamy skrobię z 2-3 łyżkami wody mineralnej (lub przegotowanej kranówki)
  • Rozpuszczoną skrobię wlewamy do gotujących się owoców i mieszamy aż powstanie gęsty kisiel (czyli 1-2 minuty)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate