czwartek, 9 czerwca 2016

Nieco inny torcik z truskawkami (bez pieczenia)

Witajcie :) Przepis, który Wam dziś zaproponuję jest idealny na gorące, letnie dni (które mam nadzieję niebawem nadejdą), kiedy to nie bardzo chce nam się sterczeć przy rozgrzanym piekarniku a mamy ochotę zrobić coś dobrego i oryginalnego. Przewrotność tego torciku polega na tym, że herbatniki układamy w tortownicy pionowo, a nie poziomo jak w większości przepisów. Owszem trochę się nagimnastykowałam żeby jakość te ciastka z tą masą ułożyć w formie (nie było najgorzej nie padło żadne niecenzuralne słowo), ale efekt jaki otrzymujemy jest na prawdę super!! Ciasto wygląda bardzo ciekawie i przed i po krojeniu, a masa z serków i mleka w proszku połączona z galaretką w towarzystwie herbatników smakuje wybornie. Serdecznie polecam zwłaszcza, że sezon na truskawki w pełni!! Inspirację znalazłam o TUTAJ





Składniki na tortownicę  o średnicy 22cm:
Składniki na krem:
- 200 g miękkiego masła
- 280 g serka homogenizowanego waniliowego
- 150g serka naturalnego (np. bieluch)
- 150g mleka w proszku

Dodatkowo:
- 1,5 paczki dużych herbatników (300g) ja użyłam jasnych i ciemnych
- 300 g truskawek
- 1 galaretka cytrynowa
- 2 galaretki truskawkowe

Sposób przygotowania:
  • Galaretki truskawkowe rozpuszczamy zgodnie z instrukcją na opakowaniu, odstawiamy do lekkiego stężenia
  • Formę wykładamy folią aluminiową
  • Masło ucieramy na miękki puch następnie powoli, naprzemiennie dodajemy serki i mleko w proszku, ucieramy aż składniki dobrze się połączą
  • Każdy herbatnik smarujemy z jednej strony masą i układamy pionowo wzdłuż brzegu blaszki, kiedy ułożymy jedną warstwę to analogicznie robimy z drugą i z trzecią i z następną aż wypełnimy foremkę
  • Ja zaczęłam od ciemnych herbatników a od połowy blaszki dałam jasne :]
  • Tężejące galaretki truskawkowe wlewamy w szczeliny między herbatnikami i odstawiamy do stężenia
  • W międzyczasie rozpuszczamy galaretkę cytrynową
  • Na wierzchu układamy truskawki i zalewamy je tężejącą galaretką cytrynową, odstawiamy do lodówki (najlepiej na całą noc)




2 komentarze:

Translate