sobota, 21 maja 2016

Orzeźwiająca sałatka z pomidorowo-brzoskwiniowa

Przepis na tą sałatkę rzucił mi się w oczy w gazetce reklamowej któregoś tam marketu ...eeee nie mam pojęcia którego .... i od razu wiedziałam, że połączenie świeżej bazylii, pomidorów, brzoskwiń i sera feta na pewno przypadnie mi do gustu. I przypadło :) robiłam tą sałatkę już kilka razy i takie zestawienie smaków mogę wam z czystym sercem polecić. Ta sałatka dała też początek mojej prywatnej uprawie bazylii, która teraz rośnie jak szalona na moim parapecie ;) Wracając do sałatki, będzie lepsza jeśli kupicie dobre, mięsiste pomidory oraz sprawdzone jakościowo brzoskwinie (zbyt miękkie brzoskwinie popsują cały efekt wizualny i smakowy a sałatka "popłynie..." niestety przerobiłam i to). Apropo brzoskwiń, jeśli zostanie wam coś z puszki to zawsze możecie przygotować także wspaniałe brzoskwiniowe szaszłyki z TEGO przepisu. Tyle na dziś, polecam serdecznie!





Składniki na sałatkę:
- 500 g pomidorów
- garść ulubionej sałaty (lub mieszanki sałat)
- 4 połówki brzoskwiń z puszki (mogą być świeże)
- 200 g sera feta
- kilka gałązek świeżej bazylii

Składniki na sos:
- 1 łyżka octu z białego wina
- 4 łyżki oliwy z oliwek
- 1 łyżeczka miodu
- sól, pieprz


Sposób przygotowania:
  • Wszystkie składniki na sos mieszamy w małej misce lub w słoiczku i odstawiamy do lodówki na czas przygotowywania sałatki
  • Brzoskwinie odsączamy z zalewy na sitku, pomidory obieramy ze skórki, usuwamy szypułki i kroimy w kostkę (skórki najłatwiej ściągniecie jeśli ponacinacie pomidory w kilku miejscach, zalejecie na krótko (ok 1 min) wrzątkiem a następnie umieścicie w zimnej wodzie)
  • W dużej misce umieszczamy pomidory, pokrojone w kostkę brzoskwinie, opłukaną i rozdrobnioną sałatę, posiekane listki bazylii, wszystko razem delikatnie mieszamy
  • Wierzch sałatki posypujemy pokrojoną w kostkę fetą i polewamy wcześniej przygotowanym sosem, 
  • Sałatkę podajemy natychmiast po polaniu sosem


3 komentarze:

Translate