poniedziałek, 23 stycznia 2017

Ciasto wykropkowany murzynek

Mam wielki sentyment do murzynków (tych ciast) gdyż swojego czasu, dawno dawno temu, gdy jeszcze podejmowałam pierwsze próby pieczenia, a mój stary piekarnik palił większość moich wypieków na popiół, murzynek wychodził mi zawsze bardzo dobrze, więc piekłam go często, na różne okazje i w różnych wariantach (z kremem, dżemem, budyniem i różnymi polewami). Wersję, którą wam dziś zaproponuję, z kulkami kokosowo-serowymi odkryłam stosunkowo niedawno w internecie (a dokładnie TUTAJ) i postanowiłam go koniecznie wypróbować. Efekt bardzo mi się spodobał, ciasto czekoladowe fajnie komponuje się z kulkami serowymi, a polewa jeszcze dodaje całości słodyczy. Taki murzynek oprócz tego, że dobrze smakuje to jeszcze wspaniale się prezentuje, zwłaszcza po przekrojeniu. Co tu więcej pisać jeśli lubicie czekoladowe i/lub serowe ciasta to ta propozycja na pewno wam się spodoba. Serdecznie polecam!!!

Apropo ciast czekoladowych, na blogu możecie jeszcze znaleźć przepis na czekoladowe ciasto z buraka lub na czeko - michael'a albo na  przepyszne ciasto bounty

ciasto czekoladowe z kulkami serowymi




 
Średnica mojej tortownicy to 24 cm

Składniki na kulki serowe:

- 250 g twarogu (podwójnie zmielonego lub z wiaderka)
- 50 g kokosu
- 50 g cukru
- 3 łyżki mąki pszennej
- 1 jajko

Składniki na ciasto murzynek:

- 225 g mąki pszennej
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 5 jajek

- 150 g cukru
- 150 g czekolady deserowej

- 4 łyżki kakao
- 150 ml mleka
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli

Do dekoracji:

- masa krówkowa (gotowa lub z TEGO przepisu) lub czekolada rozpuszczona w 2 łyżkach mleka
- czekoladowa posypka do ozdoby

Sposób przygotowania:
  • w niewielkim garnuszku rozpuszczamy 150 g czekolady (najlepiej w kąpieli wodnej żeby się nie przypaliła), studzimy
  • Dno blachy do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia
  • Kulki serowe: Jajko ucieramy z cukrem na jednolitą masę, dodajemy twaróg, miksujemy, wsypujemy mąkę wymieszaną z kokosem, mieszamy do czasu aż składniki się połączą. Dłońmi natłuszczonymi odrobiną oleju formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, które następnie układamy na dnie blaszki do pieczenia
  • Ciasto: Białka oddzielamy od żółtek, w jednej misce ucieramy żółtka z cukrem, dodajemy rozpuszczoną czekoladę, miksujemy. Do drugiej miski przesiewamy mąkę, kakao, mąkę ziemniaczaną, sól, proszek do pieczenia, mieszamy i powoli dodajemy do masy jajecznej cały czas mieszając. Na koniec wlewamy mleko, mieszamy drewnianą łyżką do czasu połączenia się składników. W kolejnej misce ubijamy białka na sztywno a kiedy będą gotowe dodajemy je do masy, mieszamy dokładnie
  • Ciasto przekładamy do formy, ostrożnie żeby nie zmasakrować serowych kulek ułożonych na dnie
  • Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 180 st. C przez ok 1 godzinę, studzimy
  • Wierzch ciasta smarujemy lekko podgrzaną masą krówkową (albo rozpuszczoną czekoladą) i przyozdabiamy czekoladową posypką
ciasto z kulkami serowo-kokosowymi



11 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie, wypróbuje przepis :D
    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczne ciacho. Ślicznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja myślałam że to jabłka - moja mama robiła podobne. Muszę ją zmotywować żeby zrobiła podobne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja dawno nie piekłammurzynka! Pięknie Ci się upiekł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Och ciekawe czy jest murzynek bez cukru zawsze można zastąpić ksylolitem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale fajny pomysl Mysle ze się zaprzyjaznie z tym przepisem i może by tak na niedziele cos upiec Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń

Translate