środa, 11 stycznia 2017

Super ciasto z kaszy jaglanej z jabłkami i orzechami (bezglutenowe)

Raz na jakiś czas wrzucam na bloga przepisy na zdrowe słodkości z nadzieją, że uda mi się was przekonać właśnie do takiej formy deseru. Wbrew powszechnie panującej opinii zdrowe słodycze mogą pięknie wyglądać i cudownie smakować czego najlepszym dowodem jest wypiek, którym chciałbym was dzisiaj "poczęstować". Ciasto z kaszy jaglanej z jabłkami i orzechami w przeciwieństwie do jego mącznych kuzynów jest bardzo lekkie i delikatne w smaku, a jednocześnie zwarte w strukturze dzięki czemu nie rozsypuje się podczas krojenia i dobrze wygląda na talerzu. Ciasto mogą jeść osoby na diecie bezglutenowej, natomiast jeśli chcecie żeby było jeszcze bardziej fit to cukier zastąpcie innym słodzidłem np. zblendowanymi daktylami, a zamiast stopionego masła użyjcie oleju rzepakowego lub kokosowego. Wspominałam już, że ten wypiek jest na prawdę pyszny i na pewno nie powstydzicie się nim poczęstować rodziny czy znajomych? Chyba tak, w każdym razie serdecznie polecam!!! Przepis znalazłam tutaj.

Jeśli lubicie zdrowe słodkości to serdecznie polecam wam też przepis na kokosowe pralinki z kaszy jaglanej oraz na pyszne marchewkowe rogaliki lub na ciasteczka ryżowe 

ciasto bezglutenowe





Wymiary mojej formy do pieczenia to  30 x 23 cm

Składniki na ciasto z kaszy jaglanej:

- 2 szklanki kaszy jaglanej (suchej, nieugotowanej)
- 1 szklanka cukru (użyłam brązowego)

- 100 g stopionego masła
- 5 jajek
- 100 ml mleka
- 4 łyżki kakao
- 1 opakowanie cukru waniliowego

- 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich (mogą być inne)
- pół szklanki rodzynek
-  4 jabłka

Składniki na polewę:

- 150 g czekolady (mlecznej lub gorzkiej)
- kilka łyżek mleka

Dodatkowo:
- posypka lub orzechy lub migdały lub skórka pomarańczowa do dekoracji


Sposób przygotowania:
  • Ciasto: Kaszę jaglaną umieszczamy na sitku i przelewamy wrzątkiem aby pozbyć się goryczki, następnie wrzucamy go garnka, zalewamy zimną wodą (tak aby przykryć całkowicie kaszę) i gotujemy na małym ogniu aż do zagotowania a potem jeszcze przez 15 minut pod przykryciem
  •  Piekarnik rozgrzewamy do 160 st. C
  • Ugotowaną kaszę lekko studzimy a następnie blendujemy wraz z cukrem i cukrem waniliowym, mlekiem i masłem na gładki krem, dodajemy po kolei jajka i kakao cały czas mieszając
  • Na koniec do masy wrzucamy rodzynki, orzechy i pokrojone w grubą kostkę jabłko, delikatnie mieszamy drewnianą łyżką
  • Tak powstałą masę przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w piekarniku przez ok 50 minut w temp. 160 st. C
  • Ciasto studzimy na kratce
  • Polewa czekoladowa: mleko i czekoladę umieszczamy w garnuszku i podgrzewamy do czasu aż składniki całkowicie się rozpuszczą, studzimy, polewamy górę ciasta, przyozdabiamy posypką lub orzechami lub skórką pomarańczową
zdrowe ciasto bez mąki

22 komentarze:

  1. O kurczę, ale świetne to ciasto! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda mega pysznie - i jak go nie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetyczne ciasto, aż ma się ochotę sięgnąć po kawałeczek. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem jak najbardziej za zdrowymi wypiekami im mniej cukru białego tym lepiej. Fajne na pewno zapisze sobie przepisik na zaś:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na zdrowe słodkości, dla mnie bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja bym się takiemu deserowi nie oparła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś ciasta z kaszą jaglaną nigdy mi nie wychodziły, ale ...może w końcu się skuszę na zrobienie któregoś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prezentuje się bardzo apetycznie :) chciałabym wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam to ciasto, tylko nie w wersji z kaszą jaglaną ;) Ale kaszę jaglaną uwielbiam nieziemsko, więc jak najbardziej bym się skusiła :) Już samym wyglądem to ciasto kusi niezmiernie!
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mogę się przekonać do kaszy jaglanej Ciekawe czy w takiej formir by mi smakowalo Lubie slodkosci a to ciasto jest obledne Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne, takie połączenie z jabłkami musi smakować super :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O! Bez glutenu, to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny patent na kasze jaglaną :)

    OdpowiedzUsuń
  14. U już wiem co zrobię na deser w następny weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Człowiek chciałby tak i słodko, i zdrowo, chyba muszę wreszcie spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z kasza jaglana biorę w ciemno. Zdrowe i smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę przyznać, że w smaku jest świetne. Robiłam jakiś czas temu i tak sobie dumam czy właśnie dziś nie zrobić znów.

    OdpowiedzUsuń

Translate