sobota, 30 września 2017

Omleto-babeczki - pożywne śniadanie na ciepło

Nie będę specjalnie odkrywcza jeśli napiszę, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, ale tak właśnie jest, przynajmniej u mnie. Czasem bywam zabiegana, czasem odpuszczam sobie kolację, ale śniadanie muszę zjeść porządne, to mi dodaje energii na cały dzień oraz pozytywnie mnie nastraja :) dlatego pomyślałam sobie, że podzielę się z wami przepisami na dwa pożywne i zdrowe śniadanka na ciepło, w dwóch kolejnych wpisach. Dzisiaj będą to omleto - babeczki zapiekane w piekarniku, złożone z jajek i ulubionych warzyw (u mnie jest to wersja wegetariańska, ale wy możecie użyć dowolnych składników takich jak warzywa, zielenina, szynka,boczek,ser... przy okazji czyszczenia lodówki). Przygotowanie tych babeczek nie zajmie wam dużo czasu, a dodatkową korzyścią jest to, że możecie ich sobie zrobić więcej i przechować w lodówce do następnego dnia, po czym zjeść je na zimno lub podgrzać w mikrofalówce w pracy. Rozwiązanie idealne, zwłaszcza jeśli znudziły wam się klasyczne kanapki z szynką i serem, serdecznie polecam!!!

Na moim blogu znajdziecie więcej inspiracji na zdrowe śniadania np. jajka sadzone w papryce, domowe pieczywo czy różnorodne smarowidła.

A jakie są wasze ulubione śniadania ???

jajka zapiekane z warzywami

Składniki na 8 babeczek:
- 4 duże jajka
- kawałek cukinii (jeśli jest mała to nawet połowa)
- 1 mała cebula
- połówka czerwonej papryki
- garść posiekanego szczypiorku
- garść posiekanego koperku
-  ząbek czosnku
- 2-3 szt. pomidorków koktajlowych (niekoniecznie)
- sól, pieprz do smaku (u mnie ok 1/3 łyżeczki)

Sposób przygotowania:
  • Jajka wbijamy do dużej miski, dodajemy sól, pieprz i przeciśnięty przez praskę czosnek i roztrzepujemy całość widelcem
  • Cukinię, paprykę dokładnie płuczemy i ścieramy na tarce o grubych oczkach
  • Cebulę obieramy ze skórki i kroimy w drobną kostkę lub ścieramy na tarce o grubych oczkach (moje dziecko nie zjadłoby tej potrawy gdyby wyczuło cebulę więc ja ścieram ;))
  • szczypiorek i koperek drobno siekamy, pomidory kroimy w kostkę
  • Tak przygotowane składniki mieszamy wraz z jajkami w misce i przelewamy do silikonowych foremek na muffinki (ewentualnie do papierowych papilotek umieszczonych w blaszce na muffinki)
  • Pieczemy przez 30 minut w 190 st. C
zdrowe śniadanie

omlety z piekarnika

20 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają i na pewno smakują obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym je teraz mieć na stole ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, u mnie to zupełnie odwrotnie. Nigdy nie jem śniadań, a gdy zdarzy mi sie zjeść, to od razu tracę energię i czuje sie zmęczona. Właściwie to odkąd pamiętam jem w tzw oknach żywieniowych - nazywa się to intermittent fasting:) Babeczki lekkostrawne, bez mąki, uwielbiam, zresztą z mąką jeszcze bardziej, tylko że nie mogę jeść glutenu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te babeczki są niesamowite. Sama je często robię,a żeby mi się nie znudziły zmieniam tylko dodatki.

    OdpowiedzUsuń
  5. ale pyszotka, normalnie zgłodniałam <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny pomysł chętnie jutro je zrobię na śniadanie

    OdpowiedzUsuń
  7. Great post! That looks good! :)


    Saw your blog and thought if you would like to follow each other? Follow me and I'll follow back asap. Let me know what you think. I'd love to hear something from you! :)
    www.cielofernando.com
    FACEBOOK | INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę upiec w piątek na śniadanie, bo nigdy takiej wersji nie jadłam :D I faktycznie, za każdym razem może smakować odmiennie, poprzez zmianę dodatków.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tez kocham zaczynac dzień od dobrego śniadania. Gorzej jesli nie mogę przez np. brak czasu...
    Zjadłabym takie, a najbardziej lubię mleczną kaszę jaglaną z dodatkami.

    OdpowiedzUsuń
  10. cieszę się,że udało mi się troszkę przekazać tego cudownego morskiego klimatu :):*
    mniaaam, ale bym zjadła! <3 niedługo uruchomię piekarnik i będę działać, będę mieć w pamięci ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi się podobają.
    Takie urocze, omlecikowe i na pewno pyszne.
    Pozdrawiam poniedziałkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Byle bez papryki, bo nie cierpię :D

    OdpowiedzUsuń
  13. ciągle myślę o tym, aby je zrobić ;) a jakoś zapominam

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubie jesc takie "mini potrawy". Babeczki sprobuje zrobic bo wygladaja oblednie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Idealne aby zabrać je na wynos do pracy lub na uczelnie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak tu cudownie !!!
    Ja tu zostaję :)
    Pozdrawiam i zapraszam w odwiedziny:)

    OdpowiedzUsuń
  17. No to mam już pomysł na rodzinne śniadanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. mniam coś dla mniei jak pięknie wyglądają

    OdpowiedzUsuń

Translate