wtorek, 28 lutego 2017

Kluski śląskie - wersja z dynią

 Nie ma chyba nic bardziej śląskiego niż kluski śląskie :) te małe sprytne kluseczki z charakterystycznym wgłębieniem w środku podbiły serca nie tylko mieszkańców Górnego Śląska ale także pozostałych regionów Polski i nie ma co się dziwić. Są pyszne, doskonale się prezentują i stanowią fajny zamiennik dla klasycznych ziemniaków. W moim rodzinnym domu dosyć często serwowano ten zamiennik dlatego po pewnym czasie klasyczne kluski odrobinę mi się przejadły :] i zaczęłam szukać innych rozwiązań, próbowałam do ziemniaków dodawać innych warzyw np. dyni, szpinaku, selera, marchewki i efekt był całkiem niezły, ale jakoś najbardziej spodobała mi się wersja z dynią. W kluskach wykonanych z poniższych proporcji dynia jest lekko wyczuwalna ale nie dominuje nad całością, oczywiście możecie dodać więcej lub mniej dyni (zwiększając lub zmniejszając przy tym ilość ziemniaków) ale wtedy nie ręczę za efekt smakowy. Oprócz oryginalnego smaku takie kluski mają bardzo fajny kolor, na pewno zaskoczycie domowników serwując im taki dodatek do obiadu. Polecam serdecznie!!!

 Szukasz oryginalnych, śląskich dodatków do obiadu? Polecam przepis na  ciapkapustę czyli ziemniaki z kapustą kiszoną

pyszne kluski śląskie





Składniki:
-700 g ugotowanych ziemniaków
- 300 g ugotowanej dyni lub puree z dyni z TEGO przepisu (użyłam mrożonego puree)
- 250 g mąki ziemniaczanej
- 1 żółtko
- 1/2 łyżeczki soli
- odrobina mielonej gałki muszkatołowej

Sposób przygotowania:
  • Ziemniaki i dynię mielimy lub przeciskamy przez praskę
  • Dodajemy mąkę, żółtko, sól, gałkę muszkatołową, mieszamy wszystko razem i zagniatamy ciasto
  • Z ciasta toczymy wałek, który kroimy na równe kawałeczki, z których z kolei toczymy kulki, każdą lekko spłaszczamy i robimy palcem w środku charakterystyczne wgłębienie tzw. "dziurkę"
  • Kluski gotujemy w garnku, we wrzącej osolonej wodzie, przez ok 3 minuty od czasu wypłynięcia na powierzchnię
  • Podajemy na ciepło jako dodatek do obiadu
najlepsze kluski śląskie


20 komentarzy:

  1. Fajne, takie żółciutkie od dyni:)

    xxBasoa

    OdpowiedzUsuń
  2. Z dynią jeszcze nie jadłam, ale wyglądają mega smacznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kluski śląskie bardzo lubię, choć najczęściej jadłam w klasycznej wersji. Fajne są te z dynią. A jaki mają piękny kolorek. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, kluski śląskie to w każdej wariacji świetny pomysł na posiłek, a z dodatkiem dyni spotykam się pierwszy raz i dziwię się, że sama na to nie wpadłam. Fajny pomysł, na pewno do wykorzystania. Czy Pani puree było bardzo gęste, bo rozumiem, że robiła je Pani z dyni Hokkaido? Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, hokkaido najlepiej się sprawdzi, moje puree było dosyć gęste

      Usuń
  5. takich jeszcze nie próbowałem ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam, śliczny kolorek dzięki tej dyni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja bardzo nie lubię takiego rodzaju klusków, ale może mój M. by się skusił:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie muszę wypróbować bo uwielbiam kluski :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Urzekłaś mnie nimi. *,*
    Ciocia mnie z nimi zapoznała własnie na Śląsku, kiedy byłam mała.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dawno ich nie jadłam, ale najlepsze to te od mamy :D Twoje wyglądają super, z dynią pewnie pychota. Muszę kiedyś zrobić, albo podsunąć mamie przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię kluski śląskie :) Często się je polewa brązowym sosem :) A klusek śląskich z dodatkiem dyni nie jadłem. Muszą super smakować.

    Pozdrawiam serdecznie,

    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie wyglądają! Bardzo lubię dyniowe przysmaki, więc z radością przepis wykorzystam. Pozdrawiam weekendowo i dobrego odpoczynku życzę:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł z tą dynią :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z dynią jeszcze nie jadłam. Kluski śląskie w takiej wersji muszą smakować rewelacyjnie :) Prezentują się super!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo apetyczne kluski, piękny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem bardzo ciekawa, jak takie z dynią smakują!

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny kolorek <3 Tam gdzie dynia to zawsze nas przyciąga :) Pewnie zjadłybyśmy je na słodko :P

    OdpowiedzUsuń

Translate