piątek, 8 kwietnia 2016

Mleczna kanapka o smaku bananowym (bez pieczenia, bez mleka w proszku)

Ten przepis powstał pod wpływem chwili, a właściwie pod wpływem sporej nadwyżki kremu, który został mi po torcie bananowym (miałam ambitny zamiar przyozdobić go różyczkami ombre ale niestety nie wyszło), w każdym razie owym kremem do tortu przełożyłam herbatniki i proszę jaki efekt, mleczna kanapka jak malowana!!! Założę się, że nie raz w sklepie dziecko ciągnęło was na dział lodówek żeby mu "coś takowego" zakupić razem z całym chemicznym dobrodziejstwem inwentarza zawartym w składzie takiego ciasteczka. U mnie wersja domowa, prosta i szybka, równie smaczna a jednocześnie dużo zdrowsza niż w sklepie (do kremu nie dodałam cukru ani mleka w proszku), dzieciaki będą wniebowzięte a i wam na pewno będzie smakowało :)
maleczna kanapka o smaku bananowym




Składniki na blachę  30 cm x 23 cm:
- 1 duża paczka herbatników kakaowych (300g)
- 500 g serka mascarpone
- 300 ml kremówki 30%
- 2 miękkie banany
- 1 czubata łyżeczka żelatyny

Sposób przygotowania:
  • Formę wykładamy folią aluminiową, na dnie rozkładamy herbatniki
  • Żelatynę rozpuszczamy w niewielkiej ilości wrzątku i studzimy
  • Banany blendujemy na gładką masę albo rozgniatamy je widelcem
  • Schłodzoną kremówkę ubijamy na sztywno, dodajemy mascarpone, a następnie masę z bananów i sprawdzamy jak smakuje :) jeśli lubicie bardziej słodkie smaki to możecie w tym momencie dodać do masy 2-3 łyżki cukru pudru (ja nie dodałam i też wyszło słodkie)
  • Na koniec wlewamy rozpuszczoną i przestudzoną żelatynę, mieszamy dokładnie
  • Tak powstałą masę rozsmarowujemy na warstwie herbatników i przykrywamy kolejną warstwą herbatników, wkładamy do lodówki
  • Kroimy wzdłuż krawędzi ciastka (1 herbatnik = 1 kanapka)
maleczna kanapka bez mleka w proszku

mleczna kanapka o smaku bananowym

6 komentarzy:

  1. Wygląda apetycznie!

    Zapraszam na konkurs, który jest na moim blogu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie :)

    Zachęcamy do wrzucania swoich przepisów do naszego koszyka :)
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda cudownie, a smakuje pewnie jeszcze lepiej, aż nabrałam ochoty na deser

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany, to musi być genialne w smaku! Zapisuję do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  5. jakie proste ale za to zapowiada się pysznie !!!
    pozdrawiam serdecznie,

    Kaśka
    ------------

    zapraszam do siebie :)
    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Translate