czwartek, 13 sierpnia 2015

Ciasteczka owsiane - na szybko

Ciasteczka owsiane smakują fantastycznie i doskonale zaspokajają zachcianki na "coś słodkiego", a przy tym są zdrowsze niż tradycyjny batonik i tańsze niż ciasteczka owsiane kupione w sklepie. Przepis prosty jak drut, nawet osobnik średnio zorientowany w kuchni powinien sobie poradzić z jego wykonaniem :-) wymagana obsługa piekarnika na poziomie podstawowym. Jeśli chodzi o rozdrobnione bakalie to możecie dodać swoje ulubione, ja kupiłam sprawdzoną mieszankę studencką, wybrałam z niech orzeszki wrzuciłam do woreczka śniadaniowego i rozdrobniłam tłuczkiem kuchennym, można jeszcze użyć nożyczek albo odpowiednich urządzeń rozdrabniających jeśli takowe posiadacie. Odradzam dodawanie rodzynek bo się trochę przypalają, możecie wrzucić żurawinę, u mnie spokojnie wytrzymuje proces pieczenia. 





Składniki:
- 200 g masła w temp pokojowej
- 3/4 szklanki cukru (najlepszy brązowy ale niekoniecznie)
- 1 jajko
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 1 szklanka mąki pszennej
- 1/2 łyżeczki sody
- szczypta soli
- 2 szklanki płatków owsianych
- 1/2 szklanki posiekanych bakalii

Sposób przygotowania:
  • Mąkę mieszamy z sodą i z solą;
  • Masło ucieramy mikserem aż zrobi się masa, dodajemy cukier i cukier waniliowy, jeszcze trochę ucieramy i na koniec dodajemy jajko i jeszcze chwilę mieszamy
  • Do masy dodajemy pozostałe składniki i mieszamy
  • Blachę wykładamy papierem do pieczenia, z ciasta formujemy kulki, układamy je na blaszce i spłaszczamy (łyżką lub dłonią)
  • Ciasteczka pieczemy w piekarniku w temp. 180 st C na funkcji góra- dół aż będą rumiane (ok 20 minut)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate