poniedziałek, 26 października 2015

Jabłecznik "musicie koniecznie zrobić" bez jaj

Mam jakieś pół godziny wolnego czasu, co tu zrobić??? Umyć wszystkie podłogi w domu, czy napisać posta na blogu??? Oczywiście, że napisać posta, podłogi przecież nigdzie nie uciekną :-) a ja mam dla Was bardzo fajny przepis na pyszne ciacho z jabłkami i muszę się nim koniecznie podzielić. Okej, zgadzam się, stwierdzenie "czas wolny" zostało tutaj użyte trochę na wyrost, w wolnym czasie czyta się książki (uwielbiam), albo spaceruje albo robi się inne rzeczy, które się lubi, ale na pewno nie myje się podłóg. No nic, wróćmy lepiej do jabłecznika, ten przepis wypatrzyłam gdzieś w sieci (a konkretnie TUTAJ) i opatrzony był dopiskiem "musicie koniecznie zrobić". Uwielbiam ciasta owocowe i mam ogromny sentyment do naszych polskich jabłek, dlatego z ochotą zabrałam się do wypróbowania przepisu. Po drodze musiałam stoczyć małą walkę, gdyż samo ciasto zaraz po zagnieceniu dosyć mocno się kleiło i trudno mi było je rozwałkować (mimo obsypania mąką). Ostatecznie umieściłam uparte ciasto pomiędzy dwoma kawałkami folii kuchennej i wtedy jakoś poszło. Trochę mnie też kusiło żeby dorzucić jajko (no bo jak to ciasto bez jaj?) ale nie zrobiłam tego i bardzo dobrze. Jabłecznik wyszedł rewelacyjny, wprost rozpływał się w ustach, a dodatek serka homogenizowanego doskonale współgrał ze smakiem jabłek. Polecam!!!




Składniki na ciasto na blaszkę 25 x 30 cm:
- 2,5 szklanki mąki
- 2/3 szklanki cukru pudru
- 1 kostka masła (250g)
- 200g serka waniliowego homogenizowanego
- 2 opakowania cukru waniliowego


Składniki na nadzienie z jabłek:
- 1,5 kg jabłek

- 1 łyżka cynamonu 
 
- kilka łyżek cukru pudru do posypania


Sposób przygotowania:
  • Ciasto zagniatamy: w dużej misce mieszamy suche składniki (mąka, cukier waniliowy, cukier puder), dodajemy masło, siekamy najbardziej jak się da, dodajemy serek homogenizowany, zagniatamy ciasto, zawijajmy w folię aluminiową i chowamy do lodówki na chwilę żeby ciasto odpoczęło
  • Jabłka dokładnie myjemy, obieramy, kroimy na połówki i wycinamy gniazda nasienne
  • Formę wykładamy papierem do pieczenia, wyciągamy połówkę ciasta z lodówki, rozwałkowywujemy i kładziemy na dnie blaszki
  • Na ciasto wykładamy połówki jabłek i posypujemy cynamonem
  • Wyciągamy z lodówki drugą połowę ciasta, rozwałkowywujemy i przykrywamy nią jabłka
  • Pieczemy ok 60 min w 180 st C. 
  • Upieczone i przestudzone ciasto posypujemy cukrem pudrem







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate